מדפסת תמונות פוטוגרפית היא האפשרות שלכם לשים יד על מדפסת תמונות איכותית במיוחד, כזאת שניתן למצוא בחנויות צילום מקצועיות. בין אם השימוש שלכם הוא עסקי או פרטי במהותו, מדפסת תמונות פוטוגרפית תפיק לכם את התמונות האיכותיות ביותר מבחינת כושר הפרדה ומבחינת נאמנות למקור המצולם. ניתן לבחון מדפסת פיתוח תמונות גם לפי קריטריונים של מהירות הדפסה, אך לרוב הסבלנות משתלמת – והקריטריון החשוב ביותר הוא איכות התוצאה המודפסת.

 

בעוד שרוב המדפסות מיועדות לשימושים פשוטים יותר מבחינה ויזואלית, כמו הדפסה של מסמכים כתובים, מדפסות פוטוגרפיות אמנם יכולות להדפיס הכל – אך על מנת לנצל אותן באופן מלא ולא להגיע למצב של "צוואר בקבוק", כדאי להשתמש בהן להדפסת עבודות מושקעות וחשובות בעלות פרטים רבים. אנחנו בחברת "FOMAT" מחזיקים קשת של מדפסות פוטוגרפיות של חברת DNP המפורסמת, ובמאמר זה נסקור כמה מהן.

 

קיימות מדפסות שונות המדפיסות במהירויות שונות, בכושר הפרדה שונה, משתמשות בגדלי נייר שונים, סוגי נייר שונים, בעלות משקל שונה וכמובן בעלות מחירים שונים – הן מבחינת עלות מדפסת התמונות עצמה והן מבחינת עלות חומרי הגלם בשימוש השוטף.

 

מדפסת תמונות DNP DS40

מדפסת פיתוח תמונות איכותיות, מהירה ופופולארית להדפסת תמונות בגדלים שונים, שזכתה שלוש שנים ברציפות בפרס DIMA הנחשב. מדפיסה בטכנולוגיית Dye-Sub וברזולוציה של 600 dpi. מתאימה לשימוש במעבדות צילום ופיתוח או לצרכים מסחריים. ניתן להדפיס איתה תמונות עשירות בצבעים מלאים ומדויקים. מיועדת למיטיבי לכת, לאנשים שחשובה להם איכות ההדפסה ולמי שאוהב להדפיס תמונות 4X6. מדפיסה בצורה מהירה ונאמנה לצבעים המקוריים.

ניירות צילום: 10X15 ס"מ, 13X18 ס"מ ו-15X20 ס"מ.

יתרונות:

– איכות הדפסה גבוהה ותוצרים ברורים כשיודעים לעבוד בהגדרות הנכונות.

– בעלת גודל קטן יחסית, נוחה וקומפקטית.

– קלה לתפעול ולהגדרת הגדרות ראשוניות.

חסרונות:

– בעלת משקל כבד באופן יחסי.

– לא אלחוטית באופן מלא.

 

מדפסת תמונות DNP DS620

מדפסת תמונות קומפקטית במיוחד ומשתלמת מהרגיל שיכולה לשבור את השוק. מתאימה לשמש כמדפסת קיוסקים, מדפסת בחנויות צילום ומדפסת לכל מטרה מקצועית אחרת. מדפיסה בכל גודל שתרצו, כולל גדלים מיוחדים. באה עם אחריות משודרגת לשנתיים או עד 100,000 הדפסות. בשורה התחתונה, המדפסת מתאימה גם לאירועים מיוחדים וגם לקיוסקים ולחנויות מקצועיות ומסחריות.

יתרונות:

– מדפיסה בכל גודל.

– קומפקטית, ניידת ומשתלמת מבחינת מחיר.

– אפשרות חיסכון באנרגיה ובחשמל.

– טכנולוגיית החזרה לאחור שחוסכת בנייר.

– מהירות הדפסה גבוהה.

– אמינה ועומדת בעומסים גבוהים.

חסרונות:

– עשויות להתעורר בעיות תוכנה בדרייברים של המדפסת.

 

מדפסת תמונות DNP DS80

מדפסת מהירה לפורמטים גדולים שמתאימה לכל רמות השימוש ומדפיסה ברזולוציה של 600 dpi. ניתן לקחת אותה לאירועים בזכות הניידות וקלות המשקל שלה. מדפיסה בגימור מאט וגימור מבריק.  מדפיסה עד לגודל של 20X30 ויכולה לשמש גם כמדפסת תמונות ביתית וגם כמדפסת תמונות מסחרית.

יתרונות:

– קומפקטית וקלת משקל.

– מדפיסה מהר מאוד כמו שאר המדפסות בטכנולוגיית Dye Sublimation.

– פשוטה ונוחה לשימוש.

חסרונות:

– קיימות מדפסות שמדפיסות ברזולוציה גבוהה יותר.

 

מדפסת תמונות DNP RX1HS:

מדפסת תמונות שהיא דוגמא מצוינת למדפסת בעלות נמוכה, שיכולה להדפיס במהירות גבוהה ולעמוד בעומסי עבודה משמעותיים. ההדפסות שלה איכותיות ונאמנות למקור. משתמשת בטכניקת הדפסה Thermal Dye Sublimation שמאפשרת הוצאות נמוכות פר הדפסה ואיכות הדפסה טובה.

יתרונות:

– עלות ראשונית נמוכה.

– הדפסה מהירה ובנפחים גדולים.

– איכות הדפסה גבוהה.

חסרונות:

– יחסית לא חסכונית מבחינת חומרי גלם והוצאות שימוש שוטפות.

 

מדפסת תמונות DNP DS820

 

מדפסת שמדפיסה בכל גדלי הנייר ובפורמטים מגוונים ועד לגודל פנורמה. מדפיסה באיכות תמונה יוצאת מגדר הרגיל ובטכנולוגיה מתקדמת. כוללת ארבעה סוגי גימור, כולל "Fine Matte" ו-"Luster" הלא שגרתיים בשוק. מדפסת שמאפשרת מרווח תמרון ואפשרות להיות יצירתיים בצילום. כוללת טכנולוגיית החזרה לאחור שעוזרת לחסוך בעלויות חומרי הגלם בשימוש השוטף. מדפסת אמינה שבאה עם שנתיים אחריות.

יתרונות:

– מדפיסה בכל הגדלים.

– כוללת שני גימורים לא שגרתיים.

– חסכונית באנרגיה – פועלת בצריכת חשמל נמוכה.

– טכנולוגיית החזרה לאחור.

– איכות הדפסה גבוהה.

חסרונות:

– תיתכן בעיה של התאמת הדרייברים למערכת ההפעלה במחשב.

 

מדפסות תמונות בטכניקת Dye Sublimation

 

טכנולוגיית Dye Sublimation משתמשת באנרגיית חום על מנת להדפיס צבע על נייר, ומדפיסה גוונים איכותיים וצבעים עמוקים. באמצעות הטכנולוגיה הזאת ניתן להדפיס תמונות באיכות גבוהה מהרגיל. התוצרים הם מציאותיים ונאמנים למקור המצולם. ההדפסות פחות ניזוקות במגע עם מים וחומרים מזיקים אחרים בזכות שכבת למינציה שמגינה עליהן.